Billede af Priscilla Du Preez

Sådan kommer du sovende til et godt helbred

Få tilsendt lynguiden: Sov dig sund

Man bliver da ikke sund af at sove, tænker du måske? Men jo, det gør man faktisk. Eller, det er ihvertfald en stor streg i regningen for dit helbred, hvis du ikke sover godt.  Derfor har jeg lavet en guide, som skal hjælpe dig til bedre nattesøvn, energi og overskud til hverdagen. Og det eneste det koster dig, er din email. 

Når du får tilsendt guiden, accepterer du at modtage Hormonstudiets nyhedsbrev og at dine data lagres. Du kan til enhver tid afmelde dig igen.

Vejen til et godt helbred starter med en god nattesøvn

... Og der er mange andre fordele at komme efter!

Søvnmangel kan nemlig påvirke dit helbred negativt på mange punkter. En rapport udarbejdet af Vidensråd for Forebyggelse beskriver, hvordan dårlig søvn over en længere periode nedsætter ens immunforsvar og gør en mere modtagelig over for livsstilssygdomme og stress. Eksempelvis er risikoen for at udvikle type 2 diabetes øget meget cirka 50% og det samme gør sig gældende for risikoen for udvikling af hjertekarsygdomme.

Melatonin, signalstoffet som har stor betydning for vores søvn og som også er kendt som søvnhormonet har, ud over at regulere vores døgnrytme, kropstemperatur, søvn og oplevelse af træthed, også stort betydning for vores hormonudskillelse. Derfor er god nattesøvn også essentiel når du ønsker at arbejde med dine hormonelle udfordringer. 

Med de negative indvirkninger vi nu ved, at søvnmangel har på vores helbred, kan vi vidst hurtigt blive enige om, at der er mange gode grunde til at skabe de absolut bedste betingelser for vores nattesøvn - og dermed også vores helbred.

Jeg har udarbejdet denne guide for at give dig redskaber til at forbedre din nattesøvn, noget håndgribeligt du kan tage fat på, allerede i dag. Så det er bare med at komme i gang...

Guiden indeholder: 

Billede af Logan Nolin

Sovemiljø

- Ideel indretning, temperatur og lysindfald i dit soverum.

- Faktorer som fremmer melatoninproduktionen og beroligere dit nervesystem.

To penne

Dos and don'ts 

- Hvad du med fordel kan gøre og hvad du for alt i verden skal gå langt uden om.

- Konkrete råd til dagen igennem. Ikke blot de sidste timer inden sengetid.

IMG_8008.JPG

Kosttilskud

- Råd om kosttilskud du med fordel kan tage inden sengetid.

- Hvilke konkrete formuleringer du bør gå efter.

Ansigtet bag tasterne

Emma er uddannet Komplementær Hormonterapeut™ og Sygeplejerske. Hun brænder for at for at hjælpe folk fri af deres hormonelle lidelser, i særdeleshed infertilitet og cykliske problemer, gennem virksomheden "Hormonstudiet".

 

Udgangspunktet i hendes behandling er, at se bag symptomerne og behandle årsagerne hertil. Det gør hun gennem hendes solide viden om kroppens biokemiske processer og hvordan disse moduleres gennem kost, kosttilskud og livsstil.