Kommer du sovende til et godt helbred?

Det håber jeg næsten for dig, at du gør. Men okay, det er måske sat lidt på spidsen og måske også lidt provokerende, for de færreste kommer sovende til et godt helbred i overført betydning.


Men i helt bogstavligste forstand, så håber jeg for dig, at du kommer sovende til et godt helbred. Eller i hvert fald til et bedre helbred. For sover du godt (både af kvalitet og varighed), skaber du også helt automatisk bedre betingelser for dit helbred.


“Sikke en nem lille ting at gøre for sin sundhed” tænker du måske, hvis ikke du har prøvet, hvad det vil sige at være ramt at søvnforstyrrelser eller søvnløshed.


Og DEJLIGT hvis du tænker det, så skal du bare igang med at prioritere din nattesøvn - allerhelst minimum 8 timer hver nat.


Men er du en af dem der bliver frustreret over, at en dårlig nattesøvn koster dyrt på helbreds-kontoen, fordi du ville ønske, at du kunne sove bedre, så har du alt muligt god grund til at læse med her!


Jeg vil skynde mig at fortælle dig, at du ikke er alene, -slet slet ikke. I en rapport fra Vidensråd for Forebyggelse beskrives, hvordan over 10 procent af danskerne har været meget generet af søvnproblemer inden for de sidste to uger, mens 30 procent har været lidt generet i samme tidsperiode (på undersøgelsestidspunktet).

Tallene viser, at en god nattesøvn for nogen ikke blot er noget, man aktivt kan vælge til. At det for nogen faktisk er så svært at falde i søvn, eller sove natten igennem, at de er langt forbi valget om, hvorvidt de vil prioritere deres nattesøvn for helbredets skyld. De kan simpelthen ikke sove, hvor meget de end ville ønske, at de kunne.


Er du en “af dem”?


Eller vil du måske gerne undgå at blive en “af dem”?


Der er mange rigtig gode grunde til at arbejde med at forbedre sin nattesøvn. Ud over den livskvalitet det giver, at føle sig oplagt til en ny dag er der også alle de fordele der findes for helbredet. Samme rapport som nævnt tidligere (fra Vidensråd for Forebyggelse) beskriver nemlig, hvordan dårlig søvn over en længere periode giver øget risiko for livsstilssygdomme og stressrelaterede sygdomme og op mod 50% øget risiko for hjerte-karsygdomme og type 2 diabetes.


Av for pokker...


Er du klar på at få mere kvalitetssøvn ind i din hverdag?


Så passer min nye guide perfekt til dig!


Jeg har nemlig lavet en guide med mine aller bedste og nemmeste råd til at forbedre din nattesøvn. Den indeholder råd til hvordan dit sovemiljø bør være, så det virker mest fremmende for din produktion af signalstoffet (søvnhormonet) melatonin og beroligende for dit nervesystem. Den indeholder også helt konkrete råd til, hvad du bør gøre i løbet af dagen for at skabe de bedste betingelser for din nattesøvn og hvad du for alt i verden skal styre uden om. Og så indeholder den også råd til kosttilskud og en vejrtrækningsteknik der er GUF for nattesøvnen.


Du kan hente den her, uden at skulle have pungen op af lommen. Alt den koster dig er din e-mail.


Følg blot dette link:

www.hormonstudiet.dk/sovdigsund



Sov godt!


Kærligst Emma // Hormonstudiet




  • Facebook
  • Instagram

Ses vi på instagram..?